نجات شگفتانگیز یک دختر پس از ۱۸ روز
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۵۹۰۸
آفتابنیوز :
«اسم من کلیو است»: این اولین جملهای بود که دختر چهار ساله پس از ۱۸ روز گم شدن به پلیس گفت. این دخترک استرالیایی که ۱۸ روز پیش از یک کمپ ربوده شده بود، امروز، چهارشنبه، در یک خانه در بسته «زنده و سالم» پیدا شد و با خوشحالی اسم خود را به افسران پلیس اعلام کرد.
به گزارش فرنس۲۴، کلیو اسمیت ماه گذشته از چادر خانوادهاش در استرالیای غربی ناپدید شد؛ این حادثه باعث به راه افتادن پویشی برای پیدا کردن او شد و جستوجوی هوایی، دریایی و زمینی با حضور ۱۰۰ افسر پلیس محلی در حالی آغاز شد، یکه همه نگران ختم شدن این حادثه به یک تراژدی بودند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مقامات استرالیای غربی اعلام کردند که دختربچه به تنهایی در یک خانه قفل شده در شهر ساحلی کارناروون، در فاصله کوتاهی از محل ناپدیدشدن پیدا شد. پلیس یک مرد محلی ۳۶ ساله را که هیچ ارتباطی با این خانواده نداشت، در حال تلاش برای ورود به این خانه بازداشت کرد.
الی اسمیت،مادر کلیو، وقتی در ساعت ۶ صبح بیدار شده بود با زیپ باز شده چادر و غیبت دخترش روبرو شده بود؛ او با اعلام این خبر در شبکههای اجتماعی موجی از درخواست عمومی برای کمک و بازگردادندن دخترش به راه انداخت.
او گفت: «این بسیار نادر است. این چیزی است که همه ما در قلب خود آرزو میکریم و به حقیقت پیوست.» مارک مک گوان، نخست وزیر ایالتی، با ابراز خوشحالی از این اتفاق گفت: فیلمهایی در اینباره ساخته خواهد شد.
پلیس با استفاده از اطلاعات انسانی، فیلمهای نظارتی و تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی برای یافتن دخترک به همراه تعداد زیادی داوطلب که در جمعآوری سرنخها، بوتههای اطراف را جستوجو کردند تلاش زیادی کرد.
و در نهایت بسیاری از سرنخهای پزشکی قانونی پلیس را به خانه خاصی هدایت کرد. پلیس ماه گذشته مبلغی معادل ۷۵۰هزار دلار آمریکا را به عنوان جایزه برای دریافت اطلاعاتی که منجر به یافتن کلیو شود تعیین کرد.
پلیس در بیانیهای از این خانواده به دلیل تحمل این سختی تمجید و از جامعه محلی و داوطلبان برای کمک در جستجو تشکر کرد.
منبع: همشهری آنلاینمنبع: آفتاب
کلیدواژه: آدم ربایی استرالیا دختر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریدار به اهمیت نور در این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/